2019-06-26, trečiadienis, 13:53.     Šiandien Pagėgiuose saulė teka 04:43, leidžiasi 21:57, dienos ilgumas 17:13.

Švedai dalijosi kelių priežiūros patirtimi ir pateikė vertingų rekomendacijų Lietuvos kelininkams

2019-03-20, paskelbė Nuomonės ir aktualijos
Švedai dalijosi kelių priežiūros patirtimi ir pateikė vertingų rekomendacijų Lietuvos kelininkams

Švedija tituluojama Senojo žemyno saugiausių kelių šalimi. Švedijos susisiekimo sektoriaus specialistai neseniai pateikė rekomendacijų, kaip geriau prižiūrėti Lietuvos kelius, gerinti vairavimo sąlygas, užtikrinant maksimalų saugumą. Švedai, sukūrę „Viziją 0“, išsikėlė strateginį tikslą iki 2030 m. žuvusiųjų keliuose skaičių sumažinti bent dvigubai. Šalies ekspertai daug dėmesio skiria rodiklių analizei, inovacijų diegimui, verslo, valstybinio sektoriaus ir mokslo bendradarbiavimui gerinant situaciją keliuose.

 

 

Kaip pernai buvo skelbiama Cargo.lt transporto biržos naujienų portale „CargoNews“, saugumo keliuose stiprinimo strategija Švedijoje patvirtinta daugiau nei prieš dešimtmetį, o iki šio šimtmečio vidurio šalis iškėlė ir dar vieną tikslą – žuvusiųjų keliuose skaičių sumažinti iki nulio. Prie Švedijos inicijuojamų programų prisijungė ir Lietuva, tiesa, su kiek kuklesniais tikslais.

 

Lietuva, įgyvendindama „Viziją 0“, iki 2030 m. numato:

●        20 proc. sumažinti greičio viršijimo atvejų.

●        40 proc. sumažinti atvejus, kai galinėse sėdynėse sėdintys keleiviai važiuoja neprisisegę saugos diržų.

●        40 proc. sumažinti mobiliųjų telefonų naudojimą vairuojant.

●        25 proc. sumažinti pėsčiųjų, nedėvinčių šviesą atspindinčių elementų, skaičių.

●        18 proc. padidinti bendrąjį šaligatvių ir dviratininkams skirtų takų ilgį.

 

Patarė, kaip prižiūrėti kelius žiemą

Švedijos transporto sektoriaus ekspertai dalijosi patirtimi ir su Lietuvos kelininkais. Jų nuomone, norint, kad keliai būtų tinkamai prižiūrimi gausiai sningant, šąlant, nepakanka vien tik kokybiškos valymo įrangos ir barstymui skirtų medžiagų. Daug svarbesnės prognozės ir oro sąlygų duomenų analizė.

 

Kelių būklei prižiūrėti švedai kasmet skiria per 200 mln. Eur, tačiau šalyje siekiama optimizuoti kaštus, optimaliai naudoti medžiagas. Švedijoje įsteigta ir speciali institucija, atsakinga už kelių priežiūrą ir procesų valdymą. Švedų pavyzdžiu Lietuvoje 2018 m. pab. įkurta AB „Kelių priežiūra“, kurios veikla grįsta panašiomis technologijomis ir veiklos principais.

 

Anksčiau prižiūrint kelius Lietuvos kelininkai stebėjo bendrąsias orų prognozes. Dabar kritulių kiekis fiksuojamas konkrečiuose kelių ruožuose numatant orų pokyčius per artimiausias kelias valandas, todėl iš anksto planuojami tose atkarpose vykdytini darbai.

 

Skatina bendradarbiauti ir su mokslininkais

Švedų ekspertai pastebi, kad užtikrinti eismo kokybę padeda kelius prižiūrinčių institucijų ir mokslininkų partnerystė. Švedai daug dėmesio skiria moksliniams tyrimams, inovacijoms, klimato tyrimų pritaikymui praktiškai. Skandinavijos šalyse jau netrukus pradės veikti sistema, kai informacija apie kelių būklę į kelių priežiūros centrus bus siunčiama iš tais keliais tuo metu judančių automobilių.

 

Tuo tarpu iki 2020 m. pab. mūsų šalyje planuojama 40 mln. Eur skirti pavojingoms inžinerinėms zonoms rekonstruoti: įrengti apšvietimą daugiau nei šimte nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų, įkurti kelias dešimtis naujų žiedinių sankryžų, įrengti saugumo atitvarus, saugumo saleles ir kt. Planuojama ir toliau sparčiai plėsti sektorinių greičio matuoklių tinklą, diegti kompleksines greičio matavimo priemones. Taigi artimiausiu metu, remiantis Skandinavijos šalių gerąja patirtimi, dar daugiau dėmesio bus skiriama saugumo priemonių keliuose efektyvumui didinti.

 

 
 
Contact form

Šios dienos vardadieniai